Ripe i lakken?

Ta vare på lakken!

Billakk har to primære funksjoner. Det mest åpenbare er det visuelle, men lakken fungerer også som et beskyttende “skall” for karosseriet mot rust og korrosjon. Lakkskader er derfor viktig å reparere for å hindre utvikling av rust og korrosjon.

Mikrolakk vs. tradisjonell lakkering

Metoden går ut på å begrense reparasjonsområdet til der skaden faktisk er. Det er ofte helt unødvendig å lakkere en hel flate hvis lakkskaden utgjør en liten del av flaten.

Dette reduserer i tillegg behovet for både omfattende demontering, mindre lakkforbruk, men opprettholder kvaliteten. Dette kommer deg til gode i form raskere utbedring og lavere pris. Ofte opp mot 70% reduksjon av en tradisjonell reparasjon.

Liten skade = liten pris!

Bulk uten lakkskade?

Lakkfri retting

En bulk kan oppstå uten at lakken er skadet. Med lakkfri bulkretting rettes flaten til sin opprinnelige form uten behov for verken sparkling eller lakkering. Lakkfri bulkretting kan gjøres på alle bilens flater såfremt lakken ikke er skadet.

Kostnadsbesparende og miljøvennlig

Metoden er effektiv, kostnadsbesparende og miljøvennlig. I tillegg beholder man samtidig bilens originallakk.

Bulk uten lakkskade?

Lakkfri retting

En bulk kan oppstå uten at lakken er skadet. Med lakkfri bulkretting rettes flaten til sin opprinnelige form uten behov for verken sparkling eller lakkering. Lakkfri bulkretting kan gjøres på alle bilens flater såfremt lakken ikke er skadet.

Kostnadsbesparende og miljøvennlig

Metoden er effektiv, kostnadsbesparende og miljøvennlig. I tillegg beholder man samtidig bilens originallakk.

Plastskade?

Plastreparasjon

Nyere biler har utstrakt bruk av både plastdeler og plastdetaljer. Tradisjonell utbedring av plastskader er å skifte til ny del. I tillegg til selve delekostnaden, betyr dette ofte betydelig demonteringsarbeid og hellakkering av plastdelen.

Store besparelser

Mikrolakk kan reparere de fleste plastskader. Plastskaden utbedres med plastsveising, plastskjøting og sparkling slik man unngår både demonteringsarbeid og utskiftning av deler. Besparelsen kan være oppmot 70-80%!

Felgskade

Nye biler – kostbare felger!

I dag blir nesten alle nye biler levert med aluminiumsfelger som standard. I tillegg velger mange utstyrspakker som inkluderer større og kostbare aluminiumsfelger.

Kosmetiske felgskader har blitt er en vanlig utfordring for bileiere, men istedenfor å skifte kostbare felger kan vi gi dem et nytt liv til en langt lavere pris. Hos vår dekkavdeling (Mittdekkhotell) får du samtidig en fullverdig kontroll på hjulutrustningen.

Vi utfører både felgretting og reparasjon av kosmetiske skader på nesten alle type felger. Alle dekk blir demontert før felgreparasjon for best mulig resultat. Last opp bilder og få pristilbud på din felgskade!

Steinsprutskade

Steinsprutskader er et vanlig fenomen. I et steinsprutsår er metallet blottet for beskyttelse og rust kan utvikle seg relativt fort. Vi foretar nødvendig utbedring for å stanse rusten på et tidlig stadie!

Rust må stoppes tidlig!

Rust er alle bileieres mareritt. Hvis rust får mulighet til å utvikle over tid er ofte kostbare reparasjoner eneste løsning. Derfor er det svært viktig å stoppe rusten så tidlig som mulig.

Få pristilbud

Har du oppdaget begynnende rust på din bil? Last opp din skade nå og motta et uforpliktende pristilbud!

 

Steinsprutskade

Steinsprutskader er et vanlig fenomen. I et steinsprutsår er metallet blottet for beskyttelse og rust kan utvikle seg relativt fort. Vi foretar nødvendig utbedring for å stanse rusten på et tidlig stadie!

Rust må stoppes tidlig!

Rust er alle bileieres mareritt. Hvis rust får mulighet til å utvikle over tid er ofte kostbare reparasjoner eneste løsning. Derfor er det svært viktig å stoppe rusten så tidlig som mulig.

Få pristilbud

Har du oppdaget begynnende rust på din bil? Last opp din skade nå og motta et uforpliktende pristilbud!

 

Leasingretur

BilLeasing – vanlig også for private

Leasing er ikke lenger kun for firmaer. Ved leasingretur foretar bilforhandleren en grundig kosmetisk taksering. I løpet av en normal leasingperiode på 3 år, er det vanskelig å unngå lakkskader og mindre bulker.

Leasingretur takst

Kom innom oss for drop-in taksering før leasingretur! Vi gjennomgår bilen og gir anbefaling på hva du bør utbedre før bilen leveres forhandleren.

Eller du kan bare laste opp din skade og få pris rett til din epost!

5 års garanti

Kvalitet kommer først!

Vi setter kvalitet først og kan ikke leve med å ha en misfornøyd kunde. Med topp moderne utstyr, lakkerere under stadig utvikling og vårt nære samarbeid med lakkleverandør gjør vi alt vi kan for å gi kundene det de fortjener – topp kvalitet.

Livstid Eiergaranti – Minimum 5 år!

Skulle feil likevel oppstå har du garanti på reparasjonen så lenge du eier bilen og minimum i 5år – vi kaller det Livstids eiergaranti!

Garantien gjelder ikke felger, (begrenset til 2år) og gjelder kun såfremt det ikke har forekommet skade på samme område etter utbedringen. Garantien gjelder ikke rustskader.

5 års garanti

Kvalitet kommer først!

Vi setter kvalitet først og kan ikke leve med å ha en misfornøyd kunde. Med topp moderne utstyr, lakkerere under stadig utvikling og vårt nære samarbeid med lakkleverandør gjør vi alt vi kan for å gi kundene det de fortjener – topp kvalitet.

Livstid Eiergaranti – Minimum 5 år!

Skulle feil likevel oppstå har du garanti på reparasjonen så lenge du eier bilen og minimum i 5år – vi kaller det Livstids eiergaranti!

Garantien gjelder ikke felger, (begrenset til 2år) og gjelder kun såfremt det ikke har forekommet skade på samme område etter utbedringen. Garantien gjelder ikke rustskader.